Ciastka

Amerykany w kształcie zajączków

piątek, stycznia 31, 2014

Znalazłam prawdziwa perełkę na blogu Domowe wypieki w postaci ciasteczek Amerykany w kształcie zajączków. Zdjęcie tych ciasteczek tak mnie ujęło, że postanowiłam natychmiast je zrobić. Nie wyszły tak wspaniale jak na zdjęciu, ale dało mi mnóstwo radości. Samo tworzenie było wspaniała zabawą. Mam nadzieję, że zrobię miła niespodziankę osobom, którym zamierzam je podarować. Zobaczcie jak to wyszło.

Tak, ich wygląd bardzo różni się od tych na blogu, z którego pochodzą, ale wierzcie mi, to była świetna zabawa. 
Składniki:

  • 100g masła 
  • 100g cukru
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • szczypta soli
  • 2 jajka
  • 250g mąki
  • 1 opakowanie budyniu waniliowego 
  • 3 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 łyżki mleka
  • 240g cukru pudru
  • 3-5 łyżek soku z cytryny
  • 100g masy marcepanowej
  • 50g gorzkiej czekolady
Sposób przygotowania:
  1. Masło, cukier, cukier waniliowy i sól utrzeć mikserem na gładką masę. Dalej miksując dodać po jednym jajku.
  2. Mąkę, proszek do pieczenia i budyń wymieszać w osobnej miseczce.
  3. Zmniejszyć obroty miksera i dodawać na przemian mąkę i mleko.
  4. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia.
  5. Przy pomocy dwóch łyżek wyłożyć 12 kleksów. Kleksy uformować w okrągłe placuszki.

Polacane

0 komentarze