czekolada

Torcik typowy ale...

niedziela, lutego 12, 2012

Dotychczas myślałam, że mój post znany jest tylko mi i bardzo, podkreślam bardzo wąskiej grupie znajomych. Okazało się, że jest jednak widoczny w sieci, z czego bardzo się cieszę. Dzisiaj chcę podzielić się z wami typowym torcikiem , który jednak ma to do siebie, że swój wyjątkowy smak zawdzięcza morelom ze słoika, które zrobiłam latem. Jest to kolejny dowód na to, że warto poświęcić trochę czasu i zrobić konfiturę z ulubionych owoców. Moimi są właśnie morele. Dotychczas syropu z moreli wraz z owocami używałam ich do herbaty, ale jako dodatek do tortu sprawdziły się także doskonale. Mimo słodkiego syropu mają przyjemny kwaskowaty smak. Choć torcik wydaje się najzwyklejszy czyli typowy biszkopt nasączony gorzką kawą i krem z maślanki zagęszczony kremem czekoladowym w proszku, to dodatek połówek moreli z syropu tworzy z niego wyśmienity deser. Każdy taki pomysł muszę zapisywać, ponieważ przychodzą mi one w trakcie tworzenia tortu. Często wykorzystuję to, co mam pod ręką. Na wierzchu czekolada starkowana na tarce. Dzięki temu mała ilość czekolady dodaje smaku ale nie kalorii.

Polacane

0 komentarze